Jowi Spirit – ser nye muligheter, i nye markeder

Nytt medlem i Næringsforeningen. Med drøye 20 års salgserfaring, var det endelig klart for å leve ut drømmen med å starte sitt eget selskap januar 2020. - Med de digitale mulighetene har jeg et mye større potensiale enn tidligere. Nå har jeg kunder helt opp til Trøndelag. Det hadde jeg aldri trudd når jeg startet opp, sier gründer og eier Siw-Hostvedt Rø.

– Jeg både håper og tror pandemien fører til at jeg kommer styrket ut av dette. Jowi Spirit ble som mange andre presset til å skru på strategien, og nå har jeg en mye tydeligere retning for selskapet, sier eier og driver Siw-Helén Hostvedt Rø.

Med drøye 20 års salgserfaring, var det endelig klart for å leve ut drømmen med å starte sitt eget selskap januar 2020. Det ble en tøff start, med tanke på at hele Norge stengte ned kort tid etter. Alle avtalene og oppdragene som var planlagt, ble enten kansellert eller utsatt.

– Som Kongsbergjente, var jeg innstilt på at jeg hadde gode muligheter for å lykkes lokalt, at jeg kunne benytte diverse møteplasser og nettverket mitt for å få oppdrag. Men uten fysiske treff, blei det veldig vanskelig. Jeg måtte tenke helt nytt, sier hun.

I tillegg til rådgivning og konsulentarbeid tilbyr nå Jowi Spirit ulike nettkurs og webinarer, innen salgsfremmende tiltak.

Jobber med gründere og SMB markedet

Selskapet jobber i hovedsak med nyetableringer og kunder innen SMB markedet.

Selv om ikke salg og kundehåndtering er kjernekompetansen, er salg noe de fleste bedrifter bør ha et forhold til for å oppnå ønsket omsetning, mener Siw-Helén.

Spesielt små selskaper med flere hatter å sjonglere i løpet av arbeidsdagen, kan derfor få nyttig salgsveiledning fra Jowi Spirit.

– Med de digitale mulighetene har jeg et mye større potensiale enn tidligere. Nå har jeg kunder helt opp til Trøndelag, det hadde jeg aldri trudd når jeg startet opp.

Medlemskap i Næringsforeningen var heller ikke noe Siw-Helén hadde tenkt på ved oppstart, men nettverk viste seg å ha stor betydning. Etter en uformell lunsj med en tidligere kollega som nå jobber i K2 Kompetanse, begynte den berømte ballen å rulle

– Vi innledet et samarbeid, som har ført til at jeg har stiftet ytterligere bekjentskaper og samarbeid med flere andre aktører i Drammensregionen. Mange spennende prosjekter og så mye hyggelige folk. Veldig gøy å treffe nye mennesker og skape resultater sammen, fortsetter gründeren.

Årets salgssjef i Amedia 2 år på rad

Med tittelen Årets salgssjef i Amedia for både 2016 og 2017 vitner det om at hun evner å skape resultater som et lag.

– Min største driver er å skape gode resultater både individuelt og som team, uten at det går på bekostning av relasjoner til verken kunder eller medarbeidere.

Jeg er opptatt av stor tillit og gode relasjoner, for å få det beste ut av alle involverte. Når relasjonen er på plass, er det lettere å stille både krav og være tydelig.

Det er få ting som gleder meg mer enn å skape suksess gjennom andre, avslutter Siw-Helén Hostvedt Rø.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Siw-Helén Hostvedt Rø