Allegro – kommunikasjonsbyrået med høy CX-faktor

Allegro er et byrå med 40 ansatte, fordelt på byene Sandefjord, Tønsberg og Drammen. Sistnevnte midt på Bragernes torg. Ett av Allegros store satsningsområder, er CX – Customer Experience. CX dreier seg om alt fra hvordan vi kommuniserer med hverandre internt i virksomheten, til hvordan man jobber målbevisst for å gi kundene den aller beste kundeopplevelsen. Digitalt og fysisk.

I spissen for Allegro og CX, er Joanna Carr – en av landets fremste eksperter på området. Joanna har en kapasitet til å ikke bare forteller overfladisk om hva man skal gjøre, men som virkelig lever fagfeltet og prosessene sammen med kundene. Hun sitter også blant annet i ECXO – European Customer Experience Organisation, der fremtidens løsninger både diskuteres og utvikles.

– CX handler om å kjenne sine kunder best mulig for å kunne optimalisere hele reisen de foretar i bedriften din. Det er ingen tvil om at mest mulig innsikt, samt et målrettet og bevisst fokus på kundeopplevelsen, legger et betraktelig bedre grunnlag for vekst, sier Joanna (bilde).

Allegro inngår samarbeid med Lumoa

Siden Joannas verv i ECXO er hun alltid oppdatert på hvilke trender og teknologi som er verdt å følge med på og ta i bruk. Derfor visste hun med sikkerhet at Lumoa er et verktøy som kan styrke Allegros fokus på CX ytterligere. Der for inngår nå Allegro partnerskap med selskapet. Lumoa er et renommert teknologifirma som med sine unike verktøy, gir oss muligheten til å jobbe enda dypere. De har også blant referanser fra Telia Company, Post Nord og DFDS.

Vårt partnerskap med Lumoa bringer oss nærmere mellomstore og store bedrifter, der kundebasen er stor. Antall svar i en undersøkelse her, fordrer 1000 eller fler respondenter.

Hva kan Lumoa gjøre for ditt selskap?

Mens de fleste bedrifter i dag bruker NPS, CSAT, nettvurderinger og andre tall for å vurdere hvor fornøyde kundene deres er, savner de en måte å fortelle hvilke handlinger som vil flytte tallene opp eller ned. Det er det Lumoa er til for. Det er rett og slett et verktøy som gjør det oversiktlig å forstå kundenes opplevelse i din bedrift. Når du har oversikten, blir det enklere å forbedre opplevelsen og dermed gjøre gode investeringer.

Med Lumoa kan du:

  • få tilbakemeldinger fra kunder fra hver kilde du vil vurdere; spørreundersøkelser, telefonsamtaler, chat-samtaler, anmeldelser på nettet – bokstavelig talt alle kilder. Dette betyr at du kan se hva kunder sier på ulike stadier av reisen, om ulike produkter eller butikker eller tjenestelinjer. Alt på ett sted.
  • analysere tilbakemeldinger med det Lumoa kaller Hybrid AI. Det betyr at du ikke får generisk informasjon om følelser eller brede kategorier du må finne ut av. Du får spesifikk innsikt som har dyp innvirkning på beregningene dine og som er relevante og unike for virksomheten din, slik at du umiddelbart kan handle på dem.
  • gi tilgang til det kundene sier til alle i organisasjonen din uten ekstra kostnad. Det er dette som gjør deg i stand til å drive reell endring.

Hvorfor er CX så viktig, for ikke å si avgjørende?

Kort sagt: Fordi det handler om innsikt, bevisstgjøring og resultater. Jo mer man vet om både markedet og sin egen bedrifts kultur og misjon, jo bedrer ruster man seg for å bygge eget lag og gi kundene den aller beste brukeropplevelsen. Rett og slett jobbe bevisst innenfra og utover. Skritt for skritt. Det er akkurat som en toppidrettsutøver. Det finnes ingen snarveier til mål, bare målbevisst jobbing.

Allegro er en toppidrettsutøver på CX – målet vårt er å gjøre bedrifter og virksomheter til det samme.